Studierabat ​på 15%

Der er fri ​parkering

Spar op til 25% på tandkroner

Paradentosebehandling: Dybderensning af tænderne

Har du problemer med paradentose? Hos Tandlæge Flemming Bruun kan vi hjælpe dig med en paradentosebehandling. Vi har en masse erfaring med at udføre behandlinger med paradentose på vores klinik i Aalborg. Kommer du fra Aalborg, Hasseris, Nørresundby eller omegn, kan vi helt sikkert være et besøg værd, når du har problemer med paradentose.

Paradentose er en meget udbredt tandsygdom, som rammer mange danskere. Det kan blive en lang og omkostningstung affære, hvis du ikke får en paradentosebehandling, der afhjælper problemet. Derfor er det vigtigt, at paradentose bliver opdaget og behandlet hurtigst muligt.

Hvad er paradentose?

Paradentose er en betændelse i tandkødet, der lidt efter lidt nedbryder knoglen omkring de enkelte tænder. Et af de første tegn på sygdommen er derfor ofte løse tænder. Sygdommen kan ligeledes bringe både blødende tandkød, dårlig ånde og mange smerter med sig. Det er derfor meget ubehageligt at have paradentose. Hvis det ikke bliver får behandlet din tandkødsbetændelse, kan det i værste tilfælde betyde, at du skal have de udsatte tænder fjernet.

Hos Tandlæge Flemming Bruun har vi stor erfaring og ekspertise med paradentosebehandling. Vi ved, hvilke tegn vi skal kigge efter, og vi kan stå for en kvalitetsbevidst og professionel behandling. Du er derfor i trygge hænder, når du kommer til vores tandklinik.

Mindsk dine gener med behandling af paradentose

Når vi opdager paradentose i tide, kan det oftest stoppes med grundige og hyppige dybderensninger. Ved disse dybderensninger sørger vi for at rense tænderne for plak og tandsten – både over og under tandkødet. Derefter er det vigtigt, at tænderne holdes helt rene hver dag, hvorfor vi altid giver vores patienter grundige anvisninger i, hvordan en optimal mundhygiejne holdes ved lige.

Der er ikke nogen garanti for, at du bliver helt helbredt for paradentose, selvom du får en førsteklassesbehandling hos os. Der kan være nogle faktorer, der gør, at det vil komme igen, selvom du sørger for at holde dine tænder rene. Det kan især være tilfældet, hvis det ligger i dine gener, eller hvis du har et nedsat immunforsvar. I disse tilfælde er det vigtigt, at du får regelmæssige paradentosebehandlinger. På den måde kan du nemlig holde sygdommen nede, så den påvirker dig mindst muligt.

​Har du ikke ovennævnte problemer, kan der være stor chance for, at du bliver helbredt for tandkødsbetændelse med en effektiv paradentosebehandling. Det er dog vigtigt, at du regelmæssigt får det kontrolleret. På den måde sikrer du dig nemlig, at det ikke kommer tilbage. Derudover får du mulighed for at gribe ind, inden det forværres.

Få vejledning til, hvordan du kan mindske paradentose

Efter du har fået en paradentosebehandling, er det vigtigt, at du holder en god mundhygiejne. Det sikrer dig nemlig de bedste forudsætninger for, at du får bugt med sygdommen. Når du har fået foretaget en behandling af paradentose, sørger vi selvfølgelig for den nødvendige rådgivning igennem hele processen. Vi guider dig sikkert igennem paradentosebehandlingen. På den måde kan du føle dig tryg, når du kommer på vores klinik.

Et stort fokus for os er også at give dig rådgivning efter din behandling. Vi rådgiver omkring, hvordan du kan holde dine tænder bedst muligt rene. Det kan fx være i forhold til, hvordan du optimerer måden, du børster dine tænder på for at minimere forekomsten af paradentose. Det kan også være i forhold til, hvordan du anvender tandtråd eller tandstikker mest optimalt. Vi sørger for, at du føler dig ved godt mod, når du går fra vores tandlægeklinik.

Hvad koster paradentosebehandling?

Prisen for en paradentosebehandling kan variere fra patient til patient. Det afhænger typisk af, hvor fremtræden sygdommen er, og hvor omfattende tandkødsbetændelsen er.

Når du benytter vores tandklinik, tilbyder vi konkurrencedygtige priser. Du kan derfor få en paradentosebehandling til en skarp pris hos os. Vi går dog ikke på kompromis med kvaliteten eller behandlingsforløbet. Vi kan derfor være den helt rigtige løsning for dig.

Kontakt os og bestil en tid til en undersøgelse

Har du mistanke om paradentose, eller mærker du løse tænder i munden? Kontakt os hurtigst muligt på 98 12 44 67, og få en tid på vores klinik.

Du kan også skrive til e-mail flemming@tandlaege-bruun.dk. Vi står altid klar med den rette vejledning og en professionel behandling af paradentose.

Nogle felter er ikke udfyldt korrekt